Etter selv å ha gjennomgått to graviditeter, tok jeg etterutdanning i Trening under og etter graviditet i 2017, året etter jeg jeg fikk mitt andre barn. Jeg har med det både førstehånds erfaring gjennom mine egne opplevelser samtidig som jeg har med meg forskningsbasert kunnskap om hvordan tilrettelegge trening for gravide og tiden etter fødsel.

Trening for nettopp denne livssituasjonen kan fremdeles oppleves som et vanskelig tema for mange, og det kan forekomme stor usikkerhet om hva slags trening som er greit å gjennomføre og ikke. En ting det ikke er like stor tvil om lenger er at trening underveis i graviditeten er utelukkende bra for både mor og barn, også i de tilfellene hvor trening har vært ikkeeksisterende før svangerskapet.

Fordeler ved å trene under graviditet

  • Styrker og vedlikeholder god allmenntilstand under svangerskapet
  • Mindre rygg- og bekkenplager både under svangerskapet og i barseltid
  • Økt velvære og overskudd
  • Økt selvfølelse
  • Bedre hjerte- og kretsløp
  • Bedre søvn
  • Forbedret regulering av fordøyelse og kroppsvekt
  • Færre komplikasjoner gjennom svangerskapet
  • Enklere svangerskap og fødsel
  • Kortere restitusjonstid etter fødsel
  • En sterk kropp som er klar for barseltiden og alt det innebærer
  • Mindre sannsynlighet for fødselsdepresjon

Ønsker du hjelp med tilrettelegging av trening, og kanskje kosthold, i svangerskapet? Registrer deg her i dette skjemaet, så tar jeg kontakt med deg.