Småbarnsforeldre og oppover

Det er ofte her vi først blir kjent med «tidsklemma», hvor trening og gode vaner fort kan bli tilsidesatt i en hektisk hverdag. Her kommer mitt engasjement inn, hvor jeg ønsker å lære flere om Smart livvstil. Hvordan tilrettelegge for en hverdag som inkluderer trening og bra matvalg, også etter at små og større barn har inntatt hovedrollen i ens eget liv.

Godt voksne 50+

For kvinner gjelder dette rundt den alderen hvor overgangsalderen begynner å melde seg, men også for menn vil dette være minst like viktig. Styrketrening er en aktivitet som er viktig uansett alder, men begynner å vises seg som særdeles viktig når en kommer litt opp i åra. Tap av muskelmasse skjer i større grad de eldre man blir, men ved hjelp av riktig tilrettelagt trening kan tapet minimeres betraktelig, noe som vil være svært fordelaktig for å beholde en frisk kropp så lenge som mulig. Motivasjonen for å ta vare på egen fysisk helse kan være så forskjellig fra person til person, og alt i fra et ønske om å kunne følge med barnebarn i all slags lek, til å kunne fortsette med ski- og fjellturer.

Eldre 75+

Det heter seg at det aldri er for sent å begynne og trene. Det stemmer helt og holdent, og også for de eldste vil det være mye å hente med enkel, men god, fysisk aktivitet. Mitt engasjement ligger hovedsaklig i å hjelpe til med at flere skal kunne bo hjemme så lenge som mulig. For at det skal være mulig må både hode og kropp holdes frisk. Heldigvis er forskningen på området kommet så langt i dag at vi med sikkerhet kan si at trening hjelper for begge delene.

Ønsker du hjelp med tilrettelegging av trening og/eller kosthold? Registrer deg her i dette skjemaet, så tar jeg kontakt med deg.